Mar 3, 2014

Šivenje Zlata suknje: #1 Izbor mateirjala




Štepalica Krojevi: Šivenje Zlata suknje

Zlata kroj za suknju ima po pet falti na prednjem i zadnjem delu, koje joj daju lep volumen. Kako bi falte držale formu i dale suknji adekvatan oblik, potrebno je izabrati odgovarajući materijal. Takođe, bitno je odabrati tkakninu koja će, jednom kada je skrojena, suknju prikazati u najboljem mogućem svetlu, i istaći na njoj ono najlepše.

Izbor vrste materijala  


Zlata suknja zahteva čvrst materijal, koji se ne drapira, dobro drži formu, i koji se dobro prepeglava. Tkanina može biti tanka, letnja, ili pak debela, zimska, ali je bitno da bude čvrsta, i da bude tkana, a ne štrikana. Ako birate materijal za svoju Zlata suknju, uzmite sledeće tkanine u obzir: čvršći pamuk, keper, rips, teksas, sitan somot, lan, šantung svila, taft, trevira, tvid, štof za odelo, i slične tkanine. Izbegavajte mlitave i previše lagane materijale.

Izbor dezena


Zlata kroj za suknju je pogodan za jednobojne i šarene tkanine, kao i za kombinovanje tkanina u različitim bojama i dezenima. 

Ukoliko želite da napravite suknju od dezeniranog materijala, moja preporuka je da birate tkanine sa cvetnim ili apstraktnim dezenom, bez jasnih oblika i šara koje je neophodno uklopiti.

Međutim, kroj nije prikladan za tkanine sa prugama niti za karirane materijale, pa se trudite da izbegavate ove dezene. Naime, donja ivica panela za suknju nije ravna horizontalna linija, već ima zaobljen oblik, a falte su postavljene pod uglom, tj. ukoso. To znači da bi se ravne vertikalne i horizontalne  pruge izlomile i ispomerale jednom kada bi se falte oblikovale i suknja sašila, pa suknja ne bi imala gladak tok pruga i dezena.


Šivenje Zlata suknje: #1 Izbor mateirjala

Šivenje Zlata suknje: #1 Izbor mateirjala

Šivenje Zlata suknje: #1 Izbor mateirjala

Moram da napomenem, postoji način da se i ovaj problem reši, i da se koriste i prugasti i karirani materijali, ali o tome ću više pričati tokom zajedničkog šivenja suknje.

Predlozi za stilizovanje


Zlata kroj za suknju se može stilizovati na različite načine. Možete kombinovati tkanine u različitim bojama i dezenima, a ja vam dajem par predloga koji vas mogu inspirisati.

Kombinovanje dezeniranog i jednobojnog materijala.

Šivenje Zlata suknje: #1 Izbor mateirjala

Uz malu izmenu kroja, možete dobiti prugastu suknju u mornarskom stilu.

Šivenje Zlata suknje: #1 Izbor mateirjala

Ili možete napraviti suknju sa efektom gradijenta, koriščenjem materijala u istoj boji ali različitom tonalitetu nijansi. Takođe, sa ovakvom izmenom kroja možete iskoristiti ostatke materijala od ranije sašivenih stvari i napraviti veselu šarenu prugastu suknju. Bitno je da imate tkaninu koja je minimum 1.40 m široka i bar 0.50 m duga, kako biste imali dovoljno materijala za prednji i zadnji panel.

Šivenje Zlata suknje: #1 Izbor mateirjala

Na internetu sam našla još nekoliko zanimljivih suknjica koje možete napraviti koristeći Zlata kroj:

Šivenje Zlata suknje: #1 Izbor mateirjala Šivenje Zlata suknje: #1 Izbor mateirjala 

Šivenje Zlata suknje: #1 Izbor mateirjala Šivenje Zlata suknje: #1 Izbor mateirjala


Pored pomenutih predloga, suknju možete ukrasiti i paspulom u šavu, prišivanjem ukrasnih traka, možete sašiti jednostavan kaiš na vezivanje u istoj ili kontrastnoj boji i slično.

Uz suknju možete napraviti i podsuknju od tila, koja može biti malo duža od suknje i sa bogatim karnerima, tako da faltama da još veći volumen. Mogućnosti su beskrajne!

Šivenje Zlata suknje: #1 Izbor mateirjala

I na kraju, nagradna igra!

Imam i jedno lepo iznenađenje za vas. Naime, pre neki dan sam dobila paket od Sew News, u kom sam umesto uobičajene jedne kopije magazina zatekla čak četiri! Verujem da sam dobila po jednu kopiju za svaku stvar koju sam im poslala, a u ovom broju je bilo četiri moje stvarčice - dve haljine, košulja i jakna. Zaista mi ne treba više od jednog primerka magazina, te ću preostala tri da podelim čitaocima. Da biste učestvovali, ostavite komentar na ovaj post, a srećne dobitnike ću izvući sledećeg ponedeljka, tj. 10. Marta.


Šivenje Zlata suknje - članci


U sutrašnjem postu ćemo odštampati kroj i sastaviti krojne listove.


Kupovina kroja


Zlata kroj za suknju košta $11.98, ali kupci iz Srbije ovaj šnit mogu kupiti za upola manje novca, tj. za 500 RSD.

Kroj se može kupiti u dolarskoj valuti preko moje onlajn prodavnice na Etsy sajtu, ili uplatom novca u dinarskoj valuti na moj žiro račun.

Napominjem da dinarske cene ne važe ukoliko kupujete preko Etsy prodavnice.

Za sve dodatne informacije o kupovini, molim vas šaljite mi email na adresu: anajan.stepalica [at] gmail [dot] com.


Povezani tekstovi

    7 comments:

    1. Suknja je prelepa! Redovno pratim tvoj blog! Samo napred!

      ReplyDelete
    2. Odlične ideje, Ana! Najviše mi se svideo onaj "gradijent" efekat, tu se svašta može iskombinovati A i podsuknja sa karnerima mi zvuči odlično, to ću možda da isprobam :) Hvala na ovako nesebičnim predlozima!

      ReplyDelete
    3. Kroj suknje je odlican. Meni licno se najvise dopada predlog u mornarskom stilu. Ipak moj veciti favorit je suknja koju je sasila vlasnica bloga Bensedin art.

      Pozdrav, Maja

      ReplyDelete
    4. Ne znam za koju bi se varijaciju prvo odlucila. Hvala za upola jeftiniji kroj za nase trziste.

      ReplyDelete
    5. Ana sjajna kao i uvek. Suknja je prelepa a kombinacije koje si zajedno sa citateljkama bloga dobila kao rezultat je fenomenalan! Hvala na svemu!

      ReplyDelete
    6. Draga Ana, kod mene je bilo nekih nepredvidjenih dogadjaja u kuci pa nisam stigla nista da uradim. Toliko sam se radovala sto cu ucestvovati u testiranju kroja, a onda sam Vas izneverila. Srecom, situacija se malo smirila i ono sto je najvaznije - svi smo zivi i zdravi. Dopadaju mi se sve varijante suknje koje sam do sada videla, a neke su me zaista prijatno iznenadile. Nadam se da cu uskoro povratiti svoj mir i koncentraciju i uzivati u sivenju suknje prema ovom kroju.

      ReplyDelete
    7. Ana iako prvi pokusaj nije bio najbolji po meni, tj za mene, dvema mojim prijateljicama se dopada prva verzija moje tj.tvoje Zlata suknje, sada je u izradi drugi pokusaj i definitivno ce biti bolja! Sve pohvale za tebe i samo napred!

      ReplyDelete